ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
- Bevezető rendelkezések
Jelen általános szerződései feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazzák Burinda Veronika egyéni vállalkozó, mint szolgáltató (a továbbiakban: „Szolgáltató”) által a https://asztrologia-is.hu weboldalon (a továbbiakban: „weboldal”) kínált mindenkori szolgáltatásaival, azok megvásárlásával, teljesítésével, a panaszok kezelésével kapcsolatos, a Szolgáltató által meghatározott szerződési feltételeket.
A Szolgáltató adatai.
Név: Burinda Veronika egyéni vállalkozó
Székhely: 1155 Budapest, Mézeskalács tér 2. 8/11.
Adószám: 55537607-1-51
Nyilvántartási szám: 54233513
Nyilvántartó hatóság: Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV)
Elektronikus levelezési cím: info@asztrologia-is.hu
Telefonos elérhetőség: +36 70 638 2748
Weboldal: https://asztrologia-is.hu
Tárhely szolgáltató adatai:
Cégnév: Sybell Informatika Kft.
Székhely: 1158 Budapest, Késmárk u. 7/B. 2. em. 206.
Weboldal: https://sybell.hu
Telefon: 06-1 / 707 6726
E-mail: hello@sybell.hu
A Szolgáltató ügyfélfogadásra nyitva álló irodával nem rendelkezik. Székhelyén kizárólag a postai levelek fogadását biztosítja.
A Szolgáltató magatartási kódexnek nem vetette alá magát.
Jelen ÁSZF célja egyben a weboldalra látogatók előzetes tájékoztatása is, annak tudatosítása érdekében, hogy a weboldalon milyen szolgáltatásokat érhetnek el, milyen problémájukra találhatnak megoldást, és ezeket a Szolgáltató milyen feltételek mentén vállalja biztosítani számukra. A weboldalra látogatók az így kapott információk révén képesek eldönteni, hogy igénybe vesznek valamely szolgáltatást vagy sem.
Jelen ÁSZF hatálya alatt történő szerződéskötés nyelve kizárólag a magyar nyelv lehet, a megkötött szerződések teljesítésének helye minden esetben a Szolgáltató belföldi székhelye.
Az alkalmazandó jog a magyar jog.
Jelen ÁSZF hatálya alatt létrejött Szolgáltatási szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek és a Szolgáltatási szerződés nem kerül iktatásra, az utólag nem hozzáférhető.
Szolgáltató jelen általános szerződési feltételeit a weboldalon köteles megjeleníteni és annak tárolását biztosítani annak érdekében, hogy a szerződő fogyasztók számára is bizonyítható módon rendelkezésre álljon a szerződéskötés után az adott Szolgáltatási szerződésre vonatkozó tájékoztatás. Ezen kötelezettségének Szolgáltató az alábbi lehetőségek valamelyikén tehet eleget szabályszerűen:
- a weboldal tartalma teljes egészében lementhető a fogyasztó számítógépére (mentés lehetősége biztosított), illetve
- a weboldal teljes tartalma kinyomtatható (kinyomtatás lehetősége biztosított), vagy
- az ÁSZF egy külön fájlformátumban (pl. „pdf” vagy „doc”) letölthető (letöltés lehetősége biztosított).
- Az ÁSZF hatálya és alkalmazandó jog
Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Szolgáltatóval szolgáltatási jogviszonyba kerülő valamennyi természetes és nem természetes személy(ek)re.
Jelen ÁSZF hatálya kiterjed valamennyi, a weboldalon kínált Szolgáltatások megrendelésére, a Szolgáltatási szerződés létrejöttére és teljesítésére, a szerződésszegő magatartásokra, a szerződés megszűnésével és panaszok kezelésével kapcsolatos kérdésekre.
Jelen ÁSZF rendelkezéseit a 2023.10.15. napjától elküldött Megrendelésekre, Szolgáltató által kiadott ajánlatokra kell alkalmazni. Szolgáltató jogosult az ÁSZF tartalmát a jövőre nézve egyoldalúan módosítani. A módosult ÁSZF rendelkezéseit a módosítás hatálybalépését követő weboldal böngészésre és elküldött Megrendelésre kell alkalmazni.
A már elküldött (leadott) Megrendelésekre, Szolgáltató által kiadott ajánlatokra vonatkozóan az ÁSZF tartalmán nem lehet módosítani, ide nem értve azt az esetet, ha a módosítást hazai vagy uniós jogszabály teszi kötelezővé a Szolgáltató számára, vagy a jogszabály olyan rendelkezést tartalmaz, amit ÁSZF módosítás hiányában is alkalmazni kell a Felek között. Erről Szolgáltató külön is értesíti a Megrendelőket.
Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben az alábbi jogszabályokat is alkalmazni kell:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.);
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.);
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 45/2014. Korm. rendelet);
- a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény;
- a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 373/2021. Korm. rendelet);
- a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet (a továbbiakban: Árrendelet);
III. Fogalommeghatározások
Jelen ÁSZF alkalmazásában az egyes fogalmak alatt a következőket kell érteni.
- Tanácsadás: Tanácsadás alatt kell érteni különösen, de nem kizárólagosan a tarot kártya elemzést, szimbólum kártya elemzést és az asztrológiai tanácsadást, továbbá minden a Szolgáltató által egyénileg nyújtott tanácsadó és elemző szolgáltatást is, függetlenül annak online vagy offline jellegétől;
- Felek: Szolgáltató és Megrendelő együttesen;
- Ingyenes Tartalom: Ellenérték szolgáltatás nélkül elérhető Tartalom, amit a Szolgáltató a weboldalon tesz elérhetővé;
- Látogató: A weboldalt megnyitó és böngésző valamennyi természetes személy;
- Megrendelés: Megrendelés alatt kell érteni a weboldalon keresztül leadott (elküldött) és kifizetett megrendelést (ajánlattétel), illetve az asztrológiai tanácsadásra tett Szolgáltatói ajánlatot elfogadó e-mailt is;
- Megrendelő: Az a természetes személy vagy szervezet, akinek a leadott (elküldött) Megrendelését a Szolgáltató visszaigazolta (elfogadta), illetve az is, aki asztrológiai tanácsadásra kötött e-mailben szerződést;
- Megvásárolt szolgáltatás: A Megrendelő által kifizetett egy vagy több Szolgáltatás;
- Szolgáltató: Burinda Veronika egyéni vállalkozó;
- Szolgáltatás: A Szolgáltató által a weboldalon kínált valamennyi szolgáltatás, függetlenül a pénzbeli ellenérték mértékétől, ideértve különösen, de nem kizárólagosan a Tanácsadás és Tréning szolgáltatásokat;
- Szolgáltatási szerződés: Olyan polgári jogi értelemben vett szerződés, ami a Szolgáltató és a Megrendelő között jön létre, és amelynek tárgya valamely Szolgáltatás. A Szolgáltatási szerződés alapján a Szolgáltató köteles a Szolgáltatást nyújtani a Megrendelő, vagy a Megrendelő által megjelölt természetes személyek részére, a Megrendelő pedig köteles a Szolgáltatás árát megfizetni a Szolgáltatónak;
- Tartalom: Tartalom alatt kell érteni különösen, de nem kizárólagosan a következőket: videó, képzési anyag, termék, szolgáltatás, dokumentum, kép, grafika, hangfájl, szöveg vagy ezek kombinációja;
- Tréning: Olyan felnőttképzésnek nem minősülő, csoportosan (maximum 21 fő) és általában személyes jelenléttel megtartott 1 vagy 2 napos workshop, melynek célja az önismeret, tudatosság és magabiztosság növelése az asztrológia eszközeinek segítségével;
- Vásárló: Az, aki megrendelést kezdeményez a weboldalon és elküldött Megrendelését a Szolgáltató még nem igazolta vissza (a Megrendelést elfogadó e-mailt még nem kapta meg), illetve az is, aki asztrológiai tanácsadásra köt e-mailben szerződést és a díjat kifizette;
- Szerzői jogi és egyéb rendelkezések
A weboldal által használt domain név a Szolgáltató kizárólagos tulajdonában áll. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a weboldalon általa használt egyedi szómegjelölésre és/vagy logóra és a domain névre vonatkozóan védjegyoltalmat kérjen és ezen szellemi alkotásokat a védjegylajstromba bejegyeztesse.
A weboldalon közzétett valamennyi Tartalom a Szolgáltató vagy a Szolgáltató által megjelölt harmadik személy szellemi tulajdonát képezi.
Minden olyan Tartalommal kapcsolatban, amelynek szerzőjeként a Szolgáltató került feltüntetésre, a szerzői jogi jogosultságokkal kapcsolatos (jog)nyilatkozatok megtételére és joggyakorlásra kizárólag a Szolgáltató jogosult.
A Megvásárolt szolgáltatás keretében a Szolgáltató által a Megrendelőnek esetlegesen átadott vagy hozzáférhetővé tett Tartalom nem másolható, reprodukálható, továbbítható, terjeszthető, nem tehető újra közzé, nyilvános vagy kereskedelmi célokra nem használható, kivéve, ha a Szolgáltató erre kifejezetten előzetes írásos engedélyt ad. Ennek hiányában a Tartalom módosítása vagy bármilyen más célú felhasználása a Szolgáltató szerzői és egyéb tulajdonosi jogainak megsértését jelenti és kártérítési kötelezettséget von maga után. A Megrendelő és a Látógató köteles tartózkodni minden olyan kereskedelmi név, domain név vagy eljárási módszer, program elnevezés bármely célból történő használatától, amely összetéveszthető a Szolgáltató által alkalmazott egyedi megjelölésekkel, eljárásokkal.
- A Szolgáltatásokról általában
A Szolgáltatások – különösen a Tréningek – nem tartoznak a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény hatálya alá.
Az aktuálisan elérhető Szolgáltatásokról a weboldal tartalmaz részletes leírást. A Szolgáltatások lehetnek állandó és időszakos jellegűek, ezekről a Szolgáltató külön ad tájékoztatást a weboldalon.
A Szolgáltatásokat 14. életévét be nem töltött kiskorú nem veheti igénybe!
Amennyiben a Szolgáltatóban még a teljesítés megkezdése előtt kétség merül fel a Megrendelő életkorával kapcsolatban, kérheti az életkor igazolását valamely fényképes személyazonosító igazolvány felmutatásával. Ha igazolást nyer, hogy a Megrendelő 14. életévét be nem töltött kiskorú, Szolgáltató eláll a szerződéstől és haladéktalanul intézkedik a megfizetett ellenérték visszafizetése, valamint a kiállított számla érvénytelenítése iránt.
A Tréningek alatt Megrendelő (résztvevő) köteles olyan magatartást tanúsítani, amivel nem zavarja a program megvalósítását, a többi résztvevő nyugalmát. A Tréningekre élő állatot bevinni nem lehet, valamint élő állat őrzését, felügyeletét a Szolgáltató nem biztosítja.
A Tréningekre egyedül érkeznek a résztvevők, kísérők nem lehetnek jelen a Tréningeken.
A Tréningek a meghirdetett időpontban minden esetben megkezdődnek – függetlenül az esetleges késésektől, ezért a Szolgáltató kéri a részvevőket, hogy időben érkezzenek meg a helyszínre.
A Megrendelő lehet belföldi és uniós tartózkodási hellyel rendelkező természetes személy is, a Szolgáltató ennek körében nem tesz különbséget a Megrendelők között.
- A szerződéskötés technikai feltételei, a Szolgáltatási szerződés létrejötte
- Az asztrológiai tanácsadásra vonatkozó szerződéskötési feltételek
Szolgáltató tájékoztatja a Látogatókat, hogy amennyiben asztrológiai tanácsadást szeretnének megrendelni és szerződni, arra a weboldalon keresztül közvetlenül nincs lehetőség.
Szolgáltató az asztrológiai tanácsadás szolgáltatás esetén az e-mail útján történő szerződéskötési eljárást alkalmazza.
Az e-mail útján történő szerződéskötés azt jelenti, hogy ha a Látogató weboldalon található kapcsolatfelvételi űrlap beküldésével érdeklődik az asztrológiai tanácsadás iránt, a Szolgáltató e-mailben küldi meg saját szerződéses ajánlatát, amit ha a Látogató e-mailben visszaigazolva elfogad, akkor a Szolgáltatóval létrejön a Szolgáltatási szerződés.
Az így létrejött szerződést a Szolgáltató weboldalán nem teszi utólag hozzáférhetővé, az e-mail útján tett nyilatkozatok, levél váltások utólag a Megrendelő rendelkezésére állnak a saját e-mail tárhelyén.
Szolgáltató kéri, hogy az e-mail váltásokat mindenki őrizze meg az e-mail fiókjában vagy mentse le valamilyen adathordozóra (számítógépes memória, pendrive, DVD, külső winchester, felhő stb.).
Az asztrológiai tanácsadásnak feltétele egy a Szolgáltató által összeállított kérdőív kitöltése és visszaküldése a Szolgáltatónak. A kérdőívben meg kell adni egyes életesemények konkrét időpontját is. Szolgáltató a kitöltött kérdőív alapján tudja megkezdeni a Szolgáltatási szerződés teljesítését, az elemzés elvégzését.
Az asztrológiai tanácsadás egy online konzultációval zárul, amikor a Szolgáltató a kérdőív alapján elvégzett elemzés eredményét ismerteti és megbeszéli a Megrendelővel. Az online konzultáció konkrét időpontját Felek külön e-mailben egyeztetik, aminek időpontja nem lehet későbbi, mint a Szolgáltatási szerződés létrejöttét követő 10. naptári nap.
Az online konzultáció befejezésével a Szolgáltatási szerződés teljesítettnek minősül és megszűnik, a továbbiakban Feleket egymással szemben kötelezettség nem terheli.
A szerződéskötés (megrendelés) konkrét menete a következő.
Amennyiben Ön érdeklődik az asztrológiai tanácsadás iránt, azt a weboldalon található kapcsolatfelvételi űrlap beküldésével tudja megtenni. Szolgáltató erre válaszolva e-mailben tesz szerződéses ajánlatot Önnek, vagyis a szerződéskötés folyamata a Szolgáltató e-mailes ajánlatával indul.
Szolgáltató e-mailben tett szerződéses ajánlata tartalmazza
- az asztrológiai tanácsadás részletes leírását,
- a tanácsadáshoz szükséges és az Ön által kitöltendő kérdőívet mellékletben,
- a szolgáltatás bruttó díját, valamint azt, hogy az ajánlat elfogadása esetén a díjat átutalással kell teljesíteni, az átutaláshoz szükséges bankszámlaszámot,
- Szolgáltató jelen általános szerződési feltételeit mellékletben,
- Szolgáltató által végzett adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatást az e-mailhez csatolt adatkezelési tájékoztató formájában,
- arra vonatkozó tájékoztatást, hogy a Szolgáltatási szerződés létrejöttét követően, a díj beérkezése után a Szolgáltató azonnal megkezdi a Szolgáltatási szerződés teljesítését,
- arra vonatkozó tájékoztatást, hogy az online konzultáció konkrét időpontját illetően felek külön egyeztetnek, aminek határideje a Szolgáltatási szerződés létrejöttét követő 10 naptári nap,
- arra vonatkozó tájékoztatást, hogy az e-mailes ajánlat elfogadására 8 naptári nap áll rendelkezésre.
Szolgáltató igyekszik e-mailes ajánlatát 48 órán belül megküldeni Önnek, kivéve, ha szabadságon van vagy egyéb technikai okokból nem tud határidőben ajánlatot küldeni. Ebben az esetben e-mailben tájékoztatja Önt, hogy mi az a legkorábbi időpont, amikor küldeni fogja e-mailes ajánlatát.
Amennyiben Szolgáltató megküldte Önnek e-mailes ajánlatát, Önnek 8 naptári napja van arra, hogy ezt az ajánlatot e-mailben elfogadja vagy visszautasítsa.
Amennyiben 8 naptári napon belül Ön nem válaszol Szolgáltató e-mail üzenetére, Szolgáltató úgy tekinti, hogy Ön az ajánlatot nem fogadta el, ez esetben haladéktalanul törli az e-mail üzeneteket.
Ha Ön szeretné elfogadni a Szolgáltató e-mailben tett szerződéses ajánlatát és kéri az asztrológiai tanácsadás elvégzését, akkor azt e-mailes válaszüzenetben teheti meg a Szolgáltató felé.
A Szolgáltatási szerződés abban az esetben jön létre Ön és a Szolgáltató között, ha az Ön válasz e-mailje legalább az alábbiakat tartalmazza:
- az Ön egyértelmű nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a Szolgáltató e-mailben tett ajánlatát változatlan tartalommal elfogadja,
- az Ön nyilatkozatát, miszerint a kérdőívet kitöltötte és azt csatolmányként küldi meg a Szolgáltatónak,
- az Ön nyilatkozatát, mely szerint Ön tudomással bír arról, hogy az ajánlat elfogadásával Ön és a Szolgáltató között a Szolgáltatási szerződés létrejön, és Ön tudomással bír arról, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik, a tanácsadás díját átutalással megfizeti az ajánlatban foglalt bankszámla javára,
- az Ön egyértelmű nyilatkozatát miszerint a Szolgáltató ÁSZF-jét megismerte, megértette és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el,
- az Ön egyértelmű nyilatkozatát, hogy a Szolgáltató Adatkezelési tájékoztatóját megkapta, megismerte és megértette,
- az Ön egyértelmű és kifejezett nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy előzetesen beleegyezik és elfogadja, hogy a Szolgáltatási szerződés létrejöttét követően, a díj beérkezési után Szolgáltató azonnal megkezdi a Szolgáltatási szerződés teljesítését (a kitöltött kérdőív alapján megkezdi az elemzést), melyre tekintettel elállási/felmondási jogát nem gyakorolhatja,
- az Ön nyilatkozatát, ami tartalmazza az elektronikus számla fogadására alkalmas e-mail címét és a számlázáshoz szükséges nevét és címét,
- az Ön nyilatkozatát, miszerint tudomással bír arról és elfogadja, hogy az online konzultáció konkrét időpontját illetően külön e-mailben egyeztetnek a Szolgáltatóval, az online konzultáció határideje a Szolgáltatási szerződés létrejöttét követő 10 naptári nap,
- az Ön nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy milyen csatornán kéri az online konzultációt (pl. Teams, Zoom, Viber, Messenger stb.) lebonyolítani.
Amennyiben az elfogadó e-mail üzenetből hiányzik valamelyik a fenti nyilatkozatok közül, vagy a tanácsadás díja nem került megfizetésre, a kérdőív nincs kitöltve vagy nem került csatolásra, akkor a Szolgáltató erről e-mailben tájékoztatás küld, 48 órán belül van lehetőség a hiányokat pótolni, a Szolgáltatási szerződés az utolsó hiány pótlásával jön létre.
Ha a hiányok pótlása 48 órán belül történik meg, akkor a Szolgáltatási szerződés nem jön létre Ön és a Szolgáltató között. Ez azt jelenti, hogy Ön nem követelheti a Szolgáltatás teljesítését és nem tartozik fizetési kötelezettséggel sem.
A Szolgáltatási szerződés létrejöttéhez az is szükséges, hogy az Ön ajánlat elfogadó vagy hiánypótló e-mail üzenete a Szolgáltatóhoz határidőben megérkezzen. Ha bármilyen technikai hiba, internet szolgáltatás kiesés, egyéb műszaki akadály lép fel, Szolgáltató kéri, hogy később, egy alkalmas időpontban próbálja meg újból elküldeni az ajánlat elfogadó vagy hiánypótló e-mail üzenetét és jelezze, hogy korábban technikai problémája volt. Ez esetben a Szolgáltatási szerződés az Ön ajánlat elfogadó vagy hiánypótló e-mail üzenete Szolgáltatóhoz történő megérkezésével jön létre.
- Szerződéskötési feltételek a további szolgáltatásokra vonatkozóan
Szolgáltató a weboldalon kínált további szolgáltatásait (kivéve asztrológiai tanácsadás) illetően biztosítja a weboldalon keresztül történő vásárlást és szerződéskötést, mégpedig a következők szerint.
Szolgáltatás vásárláshoz nincs szükség a weboldalon előzetes regisztrációra, vagyis ún. felhasználói fiókot nem kell létrehozni.
A konkrét szolgáltatás(ok) között a weboldalon és annak ún. landing oldalain lehet böngészni. Egy Szolgáltatás „kosár”-ba helyezésére azt követően van lehetőség, hogy az időpont foglalóban a Vásárló kiválasztotta azt a konkrét időpontot, amikorra kéri a szolgáltatást. Tréning esetén elsőként választani kell a meghirdetett időpontok közül. Ekkor a kiválasztott (ráklikkelt) Szolgáltatás adott időponttal megjelenik a „kosár”-ban, mellette feltüntetve a Szolgáltatás darabszámát és az aktuális árát is.
Több Szolgáltatás „kosár”-ba helyezése esetén a végösszeg, vagyis a fizetendő teljes ellenérték is megjelenik, külön feltüntetve az egységárat és az általános forgalmi adó tartalmat is. Amennyiben a „kosár”-ba helyezett valamely Szolgáltatás akciós/kedvezményes áron elérhető, akkor az eredeti és a kedvezménnyel csökkentett ár is feltüntetésre kerül.
A „kosár” egyszerre több Szolgáltatást is tartalmazhat, a „kosár” tartalma egészen a fizetési tranzakció elindításáig módosítható, a „kosár” tartalma teljes egészében törölhető – kiüríthető (egyetlen Szolgáltatás sem marad a „kosár”-ban) és a weboldalon folytatható a böngészés.
A „kosár”-ba helyezést követően a „Fizetés” feliratú gombra kattintva a Vásárló automatikusan átnavigálásra kerül egy külön megnyíló ún. összesítő oldalra, ahol megadhatja kedvezményre jogosító kupon kódját, itt kell megadni a számlázáshoz szükséges (személyes) adatokat, valamint az elektronikus számla megküldéséhez szükséges e-mail címet. Nem kötelezően megadandó adatok a telefonszám és a megjegyzés.
Az oldal tartalmazza a rendelés összesítőt is, részletezve a „kosár”-ban található Szolgáltatásokat, részösszeg, ÁFA, összeg bontásban, feltüntetve az esetleges kuponkód beváltást és a kedvezményt összegszerűen feltüntetve.
Az összesítő oldalon a Vásárló klikkeléssel kiválasztja a fizetési módot (bankkártyás fizetés). A Szolgáltató kéri az ÁSZF elfogadó nyilatkozat megtételét, valamint külön kéri az Adatkezelési tájékoztató megismerésére vonatkozó nyilatkozattételt is az erre szolgáló checkboxok külön-külön történő bepipálásával. A nyilatkozatok megtétele kötelező, ezek hiányában a Vásárló nem tud továbblépni és a Megrendelést nem tudja elküldeni.
- A Vásárló az összesítő oldalról még vissza tud lépni a „kosár”-ba, ha módosítani szeretne annak tartalmán (ideértve az összes Szolgáltatás törlését is), majd a szükséges módosítások elvégzését követően újra vissza tud térni a rendelés összesítő oldalra.
Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy a „Megrendelem” gombra kattintással pénzbeli fizetési kötelezettségük keletkezik a Szolgáltató felé, a kattintással egyben kifejezik azon szándékukat is, hogy mely Szolgáltatás vásárlásra kívánnak ajánlatot tenni a Szolgáltatónak. A gombra kattintással a Vásárló automatikusan átirányításra kerül a fizetési felületre, ahol a Vásárló tudja teljesíteni fizetési kötelezettségét.
A fizetési felületen a bankkártyás fizetéshez szükséges adatbevitelt kell végrehajtania a Vásárlónak, ennek során meg kell adni a bankkártya számát, a lejárat évét és hónapját, a bankkártyán szereplő nevet, valamint a bankkártyához tartozó ún. CVC/CVV kódot, ami az internetes vásárláshoz szükséges.
Amennyiben a Vásárló minden szükséges adatbevitelt teljesített a „Fizetés” feliratú gombra kattintva az elektronikus-pénz kibocsátónak adott megbízással a fizetési tranzakció megkezdődik. A Vásárló által használt bakkártya a számlavezető bankja által alkalmazott hitelesítésektől függően lehet alkalmas internetes fizetésre. A fizetési tranzakció elvégzése a Vásárló felelősségére történik.
Amennyiben a fizetés sikeres a Megrendelés elküldésre kerül a Szolgáltatónak. A Megrendelés a Vásárló által tett ajánlatnak minősül, azért a Vásárlót ajánlati kötöttség terheli.
A Szolgáltatási szerződés a Szolgáltató megrendelést elfogadó (visszaigazoló) nyilatkozatával jön létre, amivel a Szolgáltató kifejezi, hogy az Ön ajánlatát elfogadja.
Az elfogadó nyilatkozat (visszaigazoló e-mail) legalább a következőket tartalmazza: az Ön neve, címe, számlázási adatai, a megvásárolt Szolgáltatás pontos neve, dátuma, ára, a Szolgáltató neve, címe, elérhetősége, a fizetés módja, megrendelésszám.
A Szolgáltató elfogadó nyilatkozatát e-mailben küldi meg a vásárlás során megadott e-mail címre Önnek. Az elfogadó nyilatkozat a címzett e-mail fiókjába történő megérkezésével (hozzáférhetővé válásával) közöltnek minősül, ezért a Szolgáltatási szerződés létrejöttének időpontja az Ön e-mail tárhelyre történő beérkezés időpontja, mellyel Ön a Megrendelő szerződéses pozíciójába lép.
Amennyiben az elfogadó (visszaigazoló) e-mail 48 órán belül nem érkezik meg a Vásárló e-mail fiókjába a Vásárló mentesül a korábban elküldött Megrendelésére tekintettel fennálló ajánlati kötöttsége alól, ezért a részére visszajárnak a korábban megfizetett összegek is. Erre a fizetéssel azonos módon kerül sor (bankkártyás fizetés esetén átutalással).
Szolgáltató kéri a Vásárlókat, hogy amennyiben nem kaptak Megrendelést visszaigazoló e-mailt haladéktalanul jelezzék azt felé telefonon +36 70 638 2748 vagy e-mailben info@asztrologia-is.hu. Amennyiben a 48 órás határidő már eltelt, Szolgáltató az értesítéstől számított 3 munkanapon belül intézkedik a megfizetett összeg visszafizetése iránt, kivéve, ha a Vásárló akként nyilatkozik, hogy a leadott Megrendelést továbbra is fenntartja.
A Megvásárolt szolgáltatás Szolgáltató általi maradéktalan nyújtásával a Szolgáltatási szerződés teljesítettnek minősül és a szerződés ezzel megszűnik, Feleket a továbbiakban egymással szemben további kötelezettség nem terheli.
Felek a Szolgáltatási szerződés megkötése érdekében kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz(öke)t alkalmaznak (weboldal, elektronikus levelezés), és a Felek egyidejűleg nincsenek jelen a szerződéskötés során, ezért a Szolgáltatási szerződés távollévők között kötött szerződésnek minősül és alkalmazni kell az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.) rendelkezéseit is.
A Szolgáltatási szerződés a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.) alapján egyben online szolgáltatási szerződésnek is minősül.
VII. Adatbeviteli hibák javítása
A Megrendelés elküldéséig a Vásárló bármikor javítást, módosítást eszközölhet az általa bevitt adatokon.
Amennyiben módosításra, javításra a Megrendelés leadását (elküldését) követően lenne szükség, a Vásárló/Megrendelő a lehető legrövidebb időn belül jelezni köteles javítási/módosítási igényét a Szolgáltatónak e-mailben info@asztrologia-is.hu vagy telefonon +36 70 638 2748.
Szolgáltató elsősorban arra törekszik, hogy a módosítás/javítás a Megrendelés ismételt elküldése nélkül is végrehajtható legyen. Amennyiben ez technikailag nem megoldható, abban az esetben a Szolgáltató manuálisan törli az érintett Megrendelést, ami újra leadhatóvá válik.
VIII. Fizetési feltételek és számlázás
A Szolgáltatásokért minden esetben a weboldalon feltüntetett aktuális pénzbeli ellenértéket (ár) kell megfizetni, egy összegben, magyar forintban. Az ár általános forgalmi adót nem tartalmaz (0%-os ÁFA), Szolgáltató az alanyi adómentességet választotta.
Amennyiben a Szolgáltató kereskedelmi kommunikációja során több eltérő árat tüntet fel az adott Szolgáltatás áraként, a Megrendelő az alacsonyabb ár megfizetése ellenében jogosult a Szolgáltatásra – kivéve ha az alacsonyabb ár nyilvánvalóan téves, vagy olyan mértékben irreálisan alacsony (pl. 0,- Ft), hogy az a szolgáltatás közismert árával ellentétes.
Amennyiben 0,- Ft ellenérték ellenében történik a weboldalon a vásárlás (tehát a megrendelési folyamatot a weboldal engedi 0,- Ft áron végrehajtani), abban az esetben a Szolgáltató haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval a Szolgáltatás valós árának egyeztetése érdekében, a Vásárló ezt követően szabadon eldöntheti, hogy a valós áron szeretné a Szolgáltatást vagy inkább eláll a Megrendeléstől.
A Szolgáltatás(ok) árát bankkártyával kell kiegyenlíteni a weboldalon. Ettől eltérő fizetési mód csak az asztrológiai tanácsadás esetén lehetséges (banki átutalás), vagy a Szolgáltatóval történő előzetes megállapodást követően lehet. Eltérő fizetési mód alkalmazása esetén Megrendelő késedelmes fizetés esetén késedelmi kamat fizetésre köteles.
Az ár weboldalon történő bankkártyás kiegyenlítésére a Szolgáltatás vásárlás keretében kerül sor. Szolgáltató a bankkártyás fizetéshez az MNB nyilvántartásában szereplő, Stripe Technology Europe, Limited [MNB azonosító: K8804605] határon átnyúló elektronikuspénz-kibocsátót veszi igénybe. A kibocsátó általános szerződési és szolgáltatási feltételei az alábbi linken megismerhetőek.
https://stripe.com/en-hu/legal/ssa
Amennyiben valamely Szolgáltatásért időszakosan nem vagy kevesebb összeget kell pénzbeli ellenértékként fizetni (a továbbiakban: „kedvezmény”), arról a Szolgáltató a weboldalon ad tájékoztatást a kedvezmény kezdő és végző napját is megjelölve.
Eltérő tájékoztatás hiányában, a kedvezmény a kezdő nap 00.00 órájától a végző nap 24.00 órájáig tart.
A kedvezmény biztosítható kupon vagy meghatározott mértékű kedvezményre jogosító kód alkalmazásával is.
Szolgáltató a megfizetett ellenértékről a mindenkori magyar számviteli és adójogi jogszabályoknak megfelelő elektronikus számlát bocsát ki és küld meg a Megrendelő által megadott e-mail címére. A számla minden esetben a Megrendelő nevére szól, ettől eltérni nem lehet.
Megrendelő köteles a mindenkori magyar számviteli és adójogi jogszabályok által kötelezően előírt (személyes) adatokat a Szolgáltató részére megadni. Ennek hiányában Szolgáltatás vásárlásra nincs lehetőség.
Számlázására az ár maradéktalan megfizetését követően kerül sor. A számla a Megrendelő által megadott e-mail cím tárhelyen történő hozzáférhetővé válással kézbesítettnek minősül, függetlenül attól, hogy az üzenet tartalmát a Megrendelő mikor nyitja meg és olvassa el.
Megrendelő jogosult a Szolgáltató számlájával szemben a számla rendelkezésre állásától számított 8 naptári napon belül – alaki okokra hivatkozással – e-mail útján kifogással élni. Amennyiben a kifogás alapos, Szolgáltató további 8 naptári napon belül eljár a számla megfelelő tartalmú helyesbítése iránt. A helyesbítő számlára a számlára vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.
- Időpont és helyszín változtatás feltételei
Amennyiben a Megrendelő szeretné a lefoglalt/leegyeztetett időpontot megváltoztatni, azt legkésőbb az időpont napját megelőző nap 18.00 óráig teheti meg e-mailben info@asztrologia-is.hu vagy telefonon +36 70 638 2748, egyben kérve az új időpontot is. Az e-mailnek ezen határidőben meg kell érkeznie a Szolgáltató e-mail címére.
Tréning esetén a Szolgáltató biztosítja egy későbbi időpontban történő részvételt, amennyiben a Megrendelő a fenti határidőben jelzi számára, hogy az eredeti időpontban nem tud részt venni a tréningen (halasztás). Megrendelő a Megvásárolt szolgáltatásra vonatkozóan egy alkalommal jogosult halasztást kérni. Azt követően további halasztásra Megrendelőnek nincs lehetősége, viszont jogosult maga helyett más résztvevőt megjelölni. Ha erre sem kerül sor, akkor további részvételi lehetősége nincs, ez esetben a Tréning díja nem jár vissza a Megrendelőnek.
Ha a meghirdetett Tréningre túljelentkezés történik (maximális létszám 21 fő), arról a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja Megrendelőket, akik 3 napon belül e-mailben nyilatkozhatnak, hogy kérik a díj visszautalását vagy egy másik időpontot választanak. Aki nem nyilatkozik, annak a díj visszautalásra kerül.
A Szolgáltatónak nem áll módjában időpont módosítást lehetővé tenni az időszakos vagy alkalomszerű Tréningek esetében, ugyanakkor a Megrendelő jogosult maga helyett más résztvevőt megjelölni, erről a Szolgáltatót e-mailben kell értesíteni: info@asztrologia-is.hu.
Erre vonatkozó kifejezett írásos közlemény/tájékoztatás hiányában a meghirdetett Tréningekre szóló részvétel nem visszaváltható, nem lemondható.
Mindamellett a megvásárolt Tréningeket azok eredeti Vásárlója/Megrendelője szabadon átruházhatja új természetes személy részére (új birtokos). Az új birtokos jogosult a részvételi lehetőséget felhasználni, a Tréningen részt venni, illetve a kínált egyéb szolgáltatásokat igénybe venni, és egyben köteles a jelen ÁSZF rá érvényes rendelkezéseit betartani.
Vásárló/Megrendelő kijelenti, hogy annak tudatában adja át másnak a megvásárolt Tréningen való részvételi jogosultságot, hogy ezzel az új birtokos teljesjogú felhasználóvá válik és ezzel együtt a Vásárló/Megrendelő részvételi jogosultsága megszűnik. A Szolgáltatónak megfizetett ellenérték az eredeti Vásárlónak/Megrendelőnek nem jár vissza. Vásárló/Megrendelő köteles az átruházást a Szolgáltatónak e-mailben jelezni: info@asztrologia-is.hu.
Szolgáltató a Tréningek tekintetében a dátum- és helyszínmódosítás jogát fenntartja.
Nem minősül dátummódosításnak, ha a Tréning az eredetileg meghirdetett naptári napon, de az eredetileg meghirdetett időponttól eltérő (akár korábbi, akár későbbi) időpontban kezdődik, vagy kerül megrendezésre.
Olyan Tréning esetén, ahol annak egy része vagy egésze szabadtéren, az időjárásnak kitéve zajlik és az esetleges nem megfelelő időjárási körülmények veszélyeztethetik a Tréning megtartását, a Szolgáltatónak lehetősége van tartalék napot meghirdetni, még az értékesítés megkezdése előtt. A tartalék napot a Megrendelést visszaigazoló e-mail is tartalmazza.
Amennyiben a Tréning a tartalék napon kerül megtartásra, Szolgáltató e-mailbe értesíti a résztvevőket.
Nem minősül helyszínmódosításnak, ha a Tréning azonos helyrajzi számon található ingatlanon, de egymástól különböző létesítményében, zárt- vagy nyitott termében kerül megtartásra.
Dátum- és helyszínmódosítás esetén, amennyiben feltételezhető, hogy az új dátum és/vagy az új helyszín ismeretében a Megrendelő eredetileg nem kötötte volna meg a Szolgáltatási szerződést, Szolgáltató biztosítja a Szolgáltatási szerződéstől való elállás lehetőségét. Az erre irányuló igényt e-mailben kell bejelenteni a Szolgáltatónak info@asztrologia-is.hu.
Ha a Tréning még a megkezdése előtt törlésre kerül és elmarad, a Szolgáltató automatikusan visszatéríti a díjat.
- Elállási és felmondási jog gyakorlásával kapcsolatos rendelkezések
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet („Rendelet”) alapján a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztónak a Rendelet meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási/felmondási jogot biztosít.
A Rendelet szerinti indokolás mentes elállási/felmondási jog tekintetében fogyasztónak csak az a természetes személy Megrendelő minősülhet, aki a Szolgáltatást önálló foglalkozásával, gazdasági tevékenységével nem összefüggő célból veszi igénybe, vagyis a saját maga számára rendeli meg a Szolgáltatás(oka)t.
A felmondás a jövőre nézve, az elállás visszamenőlegesen, a megkötés napjára szüntetni meg a szerződést.
Szolgáltatási szerződés esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló/Megrendelő az arra vonatkozó kérését, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését már a megszüntetésre előírt határidő lejárta előtt kezdje meg, köteles a Szolgáltatóval kifejezetten közölni. Ez esetben a fogyasztónak minősülő Vásárlónak/Megrendelőnek nyilatkoznia kell annak tudomásulvételéről, hogy a Szolgáltatás egészének teljesítését követően nem gyakorolhatja a Rendelet szerinti elállási jogát. Ezen nyilatkozat megtétele esetén a fogyasztónak minősülő Megrendelő a Szolgáltatási szerződést a megkötése napjától számított 14 napon belül indokolás nélkül felmondhatja.
A fogyasztó nem gyakorolhatja a Rendelet szerinti elállási/felmondási jogát az alábbi esetekben:
- a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
- b) olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
- e) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- f) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
- g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- h) – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy a 18. § szerint visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat/Megrendelőket, hogy a Szolgáltatások időpontja előre meghatározott és fizetési kötelezettséget von maga után, a Megrendelés elküldésével a Vásárlók egyben akként is nyilatkoznak, és tesznek ajánlatot a Szolgáltatónak, hogy kérik a megrendelt Szolgáltatás kiválasztott időpontba történő teljesítését, amely időpont a felek közös megállapodása alapján módosítható egy másik időpontra.
A Rendelet 29.§ (1) bekezdése l) pontja alapján az elállási jog, illetve a felmondási jog nem gyakorolható, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.
Mivel a Szolgáltatások meghatározott napra, vagy időintervallumra vonatkoznak, erre tekintettel a Szolgáltatási szerződés tekintetében nem alkalmazandó a Rendelet 20. §-a szerinti, a fogyasztókat egyébként megillető, indokolás mentes elállási és felmondási jog.
Az asztrológiai tanácsadás esetében a Szolgáltatási szerződés teljesítése a díj megfizetését követően a Megrendelő fogyasztó hozzájárulásával megkezdődik (hiszen a kérdőív alapján a Szolgáltató el kell hogy végezze a Megrendelő életeseményeinek előzetes elemzését, ami több napot vesz igénybe) és az online konzultáció, mint a Felek megállapodása szerint meghatározott konkrét határnapon teljesítendő utolsó szerződésbeli cselekmény – befejezésével minősül teljesítettnek, ezért a Megrendelőt a Rendelet szerinti indokolásmentes felmondási/elállási jog szintén nem illeti meg.
- A hibás teljesítés (szavatossági jogok)
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a Szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a Szolgáltatási szerződésben vagy a jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Megrendelő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Fogyasztó alatt jelen esetben azt a természetes személyt kell érteni, aki önálló foglalkozásán, gazdasági tevékenységén kívül jár el.
A Szolgáltatásnak alkalmasnak kell lennie továbbá a rendeltetése szerinti célra. A rendeltetési cél a weboldalon közzétett részletes szolgáltatás-leírásból és a Szolgáltató nyilvános kijelentéseiből állapítható meg. Ezért a Szolgáltatásnak alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyekre más, azonos rendeltetésű szolgáltatásokat rendszerint használnak; rendelkeznie kell továbbá azzal a minőséggel és nyújtania kell azt a teljesítményt, amely azonos rendeltetésű szolgáltatásoknál szokásos, és amelyet a Vásárló/Megrendelő elvárhat, figyelembe véve a Szolgáltatónak a Szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános kijelentését.
A nyilvános kijelentés, így különösen a reklám, az egyéb körülmények mellett abban nyújt eligazítást, hogy a Vásárló/Megrendelő reálisan, észszerűen mely szokásos minőséget, tulajdonságokat várhatja el a Szolgáltatástól.
A Szolgáltató köteles továbbá betartani az egyéb szakmai útmutatókat, ajánlásokat, azok megsértése hibás teljesítést eredményez. A Szolgáltató weboldalán elérhetővé teszi mindazon szakmai útmutatókat, ajánlásokat, módszereket, melyek kötelezően vagy önkéntes vállalás alapján minőségi követelményeket fogalmaznak meg az általa nyújtott Szolgáltatással kapcsolatban.
Szolgáltató ugyanakkor felhívja a Vásárlók/Megrendelők figyelmét, hogy a Szolgáltatásai olyan segítő jellegű, és konzultációs szolgáltatások, melyek önmagukban nem eredményezik a Megrendelő által elérni kívánt személyes cél megvalósulását, ezért a Szolgáltató nem vállal garanciát arra, hogy aki valamely Szolgáltatást igénybe vesz, annak pusztán a Szolgáltatás hatására megváltozik az élete.
A Szolgáltató nem vállal semmilyen garanciát vagy jótállást valamely a Megrendelő által a Szolgáltatással elérni kívánt, a személyében, életében, gondolkodásában, társas kapcsolataiban várható eredmény elérésére.
A Megrendelőt a Szolgáltató hibás teljesítés esetén az alábbi jogok illetik meg:
- kellékszavatossági jogok;
- hibás teljesítés miatti kártérítéshez való jog;
Kellékszavatossági jog
A kellékszavatossági jog keretében a Megrendelő (függetlenül attól, hogy fogyasztónak minősül vagy sem) első lépcsőben a Szolgáltatás részben vagy egészben való újbóli teljesítését kérheti, ez azonban megvalósulhat az eredetileg vállalt Szolgáltatáshoz képest eltérő módjával is; az ebből eredő többletköltségek a Szolgáltatót terhelik. Például ha a hibás teljesítéssel érintett Tréning megismétlésére nincs lehetőség, mert ugyanabban a témában belátható időn belül nem kerül sor újabb tréning megtartására. Ebben az esetben Felek külön egyeztetnek az ismétlő szolgáltatásról. Második lépcsőben megfelelő árleszállítást kérhet vagy elállhat a szerződéstől.
Amennyiben Szolgáltató a teljesítést megkezdi elállásnak nincs helye.
Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. Fogyasztó alatt ez esetben kizárólag azon természetes személyeket lehet és kell érteni, aki önálló foglalkozásán, gazdasági tevékenységén kívüli célok érdekében jár el.
A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felelős.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
A kellékszavatossági igény elévülése attól függ, hogy a Megrendelő fogyasztónak minősül vagy sem.
Amennyiben a Megrendelő fogyasztó (természetes személy), kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Amennyiben a Megrendelő nem minősül fogyasztónak, kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
Kártérítéshez való jog
A Szolgáltató köteles megtéríteni a Megrendelőnek a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti. A hibás teljesítéssel a szolgáltatás tárgyában bekövetkezett károk megtérítését a Megrendelő akkor követelheti, ha a Szolgáltatás újbóli teljesítésének nincs helye, vagy ha ezt a Szolgáltató nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek az ehhez fűződő érdeke megszűnt. E kártérítési igény a kellékszavatossági jogok érvényesítésére meghatározott határidőn belül évül el. A Megrendelő kártérítési igényét az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kártérítési igény elévült
Egyéb igények
Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat/Megrendelőket, hogy az általa kínált Szolgáltatások jellegére tekintettel termékszavatosság, jogszavatosság és jótállás nem illeti meg őket.
A hibás teljesítéssel kapcsolatos igények bejelentése és kezelése
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a Szolgáltatási szerződés tekintetében nem alkalmazható, mivel nem ingó dolog adásvételéről van szó.
Megrendelő a hibás teljesítéssel kapcsolatos kifogását a Panaszok kezelésére vonatkozó szabályok szerint közölheti a Szolgáltatóval. A kifogás elintézésére a Panaszok benyújtására és kezelésére vonatkozó szabályok szerint kerül sor, azzal az eltéréssel, hogy a Szolgáltató a hibás teljesítésre tett kifogást legkésőbb 15 napon belül megválaszolja és igyekszik a szolgáltatás újbóli teljesítését – a Megrendelővel is egyeztetve – a lehető legkorábbi időpontban nyújtani.
XII. Panaszok benyújtása és kezelése (fogyasztói jogvita)
Az Fgytv. előírja a Szolgáltató számára, hogy a Fogyasztókat tájékoztassa
- a) a nevéről
- b) a székhelyéről,
- c) a panaszügyintézés helyéről, ha az nem egyezik meg a forgalmazás, illetve értékesítés helyével,
- d) a panaszkezelésnek az adott tevékenység, kereskedelmi forma vagy módszer sajátosságaihoz igazodó módjáról, valamint
- e) a panaszok közlése érdekében a vállalkozás vagy a vállalkozás 17/B. § szerinti ügyfélszolgálatának levelezési címéről és – ha a panaszokat ilyen módon is fogadja – elektronikus levelezési címéről, illetve internetes címéről, telefonszámáról.
Fogyasztó az a természetes személy, aki a Szolgáltatást az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében veszi igénybe, vagy a Szolgáltatással kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok tekintetében fogyasztónak minősülnek a civil szervezetek, az egyházak, a társasházak, a lakásszövetkezetek, a mikro-, kis- és középvállalkozások is.
Az Fgytv. előírásai figyelemmel, a Fogyasztók a Szolgáltatás(ok) értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartásra, tevékenységre vagy mulasztásra vonatkozó panaszaikat szóban vagy írásban közölhetik a Szolgáltatóval.
- Szóbeli panasz kizárólag telefonon tehető a +36 70 638 2748 telefonszámon munkanapokon 9.00 és 17.00 óra között. A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
- Írásbeli panasztételre e-mail útján a info@asztrologia-is.hu vagy postai úton a 1155 Budapest, Mézeskalács tér 2. 8/11. címen lehetséges.
Szolgáltató a szóbeli panaszt köteles azonnal megvizsgálni és a panaszt orvosolni. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát a Fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató köteles a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.
A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon Fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett panasz kivizsgálását a Szolgáltató mellőzi.
Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
Békéltető testületi eljárás
Ha a Fogyasztónak nem sikerül a Szolgáltatóval rendeznie a köztük létrejött szerződéssel, vagy a szerződéskötés hiányában nyújtott szolgáltatással kapcsolatban fennálló egyedi jogvitáját, de szeretne arra bírósági eljáráson kívül megoldást találni, a vitás ügyének ingyenes és gyors rendezése érdekében a békéltető testülethez fordulhat.
A békéltető testületre vonatkozó szabályok tekintetében fogyasztónak minősülnek a civil szervezetek, az egyházak, a társasházak, a lakásszövetkezetek, a mikro-, kis- és középvállalkozások is.
Az eljárásra a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye (székhelye) szerinti békéltető testület illetékes. Ennek hiányában a békéltető testület illetékességét a Szolgáltató székhelye alapítja meg. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az előbbiek helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A békéltető testület illetékességi területe a testületet működtető kamara szerinti vármegyére (fővárosra) terjed ki. A békéltető testületi eljárás hivatalos nyelve a magyar.
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest Pf. 10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
A további békéltető testületek elérhetőségei:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.
Telefonszáma: (76) 501-525; (76) 501-532; (70) 938-4764; (70) 938-4765
Fax száma: (76) 501-538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
Honlap cím: www.bacsbekeltetes.hu
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976
Fax száma: (66) 324-976
Elnök: Dr. Bagdi László
Honlap cím: www.bmkik.hu/index.php?id=1317
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc Pf. 376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Vári Kovács József
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint 1.
Levelezési cím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék; (30) 967-4336
Elnök: Dr. Gondos István
Honlap cím: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304. szoba
Telefonszáma: (20) 373-2570
Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
Honlap cím: www.jaszbekeltetes.hu; www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekeltetotestulet
E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-012
Elnök: Dr. Bures Gabriella
Honlap cím: www.kem-bekeltetes.webnode.hu
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Elnök: Dr. Pongó Erik
Honlap cím: www.bekeltetes-nograd.hu
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszáma: (1) 792-7881
Fax száma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Koncz Pál
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Elnök: Dr. Csapláros Imre
Honlap cím: www.skik.hu/bekelteto-testulet-159
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Elnök: Görömbeiné Dr. Balmaz Katalin
Honlap cím: www.bekeltetes-szabolcs.hu
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (30) 664-2130; (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Elnök: Mónus Gréta
Honlap cím: www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet
E-mail cím: bekeltett@tmkik.hu; kamara@tmkik.hu
Vas Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefonszáma: (94) 312-356; (94) 506-645
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
Honlap cím: www.vasibekelteto.hu
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. (Fsz. 115-116.)
Telefonszáma: (88) 814-121; (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
Elnök: Dr. Herjavecz Klára
Honlap cím: www.bekeltetesveszprem.hu; www.veszpremikamara.hu/a-bekelteto-testuletrol
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Elnök: Dr. Molnár Sándor
Holap cím: www.bekelteteszala.hu
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Szolgáltató nyilatkozik, hogy nem tett az Fgytv. szerinti ún. általános alávetési nyilatkozatot, vagyis magára nézve kötelezőnek nem fogadta el egyetlen békéltető testület döntését sem.
Bírósághoz fordulás joga
Amennyiben Ön Fogyasztóként úgy dönt, hogy nem veszi igénybe a békéltető testületi eljárást, igényét bíróság előtt érvényesítheti a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint.
Online vitarendezés, határon átnyúló szolgáltatás nyújtás esetén
Amennyiben Ön az Európai Unióban rendelkezik tartózkodási hellyel, ami nem Magyarországon van és a Szolgáltatóval van jogvitája, rendelkezésére áll az online vitarendezés lehetősége is.
Mi az online vitarendezési platform és hogyan működik?
- Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak,
- így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Milyen típusú viták esetén vehető igénybe az online vitarendezési platform?
- Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén van erre lehetőség. Tehát ha az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztó az interneten keresztül vásárolt egy terméket, vagy vett igénybe szolgáltatást, és ennek kapcsán egy olyan kereskedővel támad vitája, amelynek telephelye egy másik tagállamban van (de előfordulhatnak olyan tagállami előírások is, amely alapján egy és ugyanazon tagállamból is igénybe vehetik a felek a platform
eljárását). Például ilyen eset, ha egy magyar fogyasztó német cég online boltjából vásárolt valamit, vagy „fordítva”, ha egy német tartózkodási helyű fogyasztó magyar vállalkozás webshopjából rendelt és ezzel kapcsolatban támadt vitájuk.
Ki minősül fogyasztónak?
- A fogyasztói online vitarendezési rendelet (OVR rendelet) alapján bármely természetes személy, aki nem kereskedelmi, üzleti vagy szakmai célból vásárol meg árut, vagy vesz igénybe szolgáltatást.
Ki minősül kereskedőnek?
- Bármely természetes vagy jogi személy (akár magán akár állami tulajdonú), aki vagy amely kereskedelmi, üzleti vagy szakmai tevékenységi körét érintő célból kínál árut vagy szolgáltatást, akkor is, ha helyette vagy a nevében más személy jár el. Például egyéni vállalkozó, vagy bármilyen cég a formájától függetlenül
Mit érhet el ezzel az eljárással?
- Ha nem sikerül közvetlenül a kereskedővel megegyezni a megrendelt áruval vagy szolgáltatással kapcsolatos vita során, akkor a platformon keresztül az alternatív vitarendezési fórumok (Magyarországon a békéltető testületek, külföldön a hasonló szervezetek, elnevezésüktől függetlenül) segítségével ingyen – külföldön adott esetben olcsón – és a bírói útnál jóval gyorsabban rendezheti ezt el. A magyarországi fórum előtti eljárás zárulhat a felek közötti egyezséggel, amely kötelező erővel bír a felekre nézve. Ha ezt nem sikerül elérni, akkor a vállalkozás alávetése esetén kötelezést tartalmazó határozattal, mely szintén kötelező erejű, ennek hiányában pedig ajánlással, amely nem köti a feleket, viszont ha a vállalkozás nem teljesíti az ajánlásban foglaltakat, a békéltető testület 60 nap elteltével nyilvánosságra hozza az adatait, az ügy leírását (a fogyasztó adatai nélkül) és az ajánlást.
Hogyan éri el az online vitarendezési platformot?
- Az Európai Unióban letelepedett, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőknek, valamint a letelepedett online piacoknak egy linket kell elhelyezniük a honlapjukon, amely az online vitarendezési platformra mutat, a fogyasztók számára könnyen elérhető helyen. Amennyiben a szerződéskötés e-mailben történt, a kereskedőnek az ajánlattételt tartalmazó e-mailje tartalmazza az elérhetőséget. Ezen felül megtalálható a Budapesti Békéltető Testület és az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetének honlapján is, illetve az Európai Unió tájékoztató oldalain (mint például az Európa Önökért portál: http://europa.eu/youreurope/citizens/index_hu.htm).
Még soha nem vett részt hasonló eljárásban. Kihez fordulhat, ha kérdése van az eljárással kapcsolatban?
- Minden európai uniós tagállam, így Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel.
- Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.
- Elérhetőségei: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu Fax: 06 (1) 488 21 86 Telefon: 06 (1) 488 21 31
- A tanácsadók megválaszolják a kérelem benyújtására vagy a csatolandó dokumentumokra vonatkozó kérdéseket, illetve tájékoztatást nyújtanak a platform működésével, vagy az alternatív vitarendezési fórum eljárási szabályaival kapcsolatban. Ezeken felül általános tájékoztatás is kérhető az online vitarendezési kapcsolattartó ponttól az adott országban érvényesíthető fogyasztói jogokról.
Ki és hogyan nyújthat be panaszt?
- Magyarországon ilyen jellegű vitarendezésre csak a fogyasztó kezdeményezésére van lehetőség. Az online vitarendezési platformon található egy elektronikus űrlap, amelyet a panasszal élőnek hiánytalanul ki kell töltenie.
Milyen nyelveken nyújtható be a panasz?
- Az online vitarendezési platformon keresztül az Európai Unió összes hivatalos nyelvén van lehetőség a panasz benyújtására. Továbbá a platform az esetleg szükséges fordításokhoz fordítóprogramot működtet, ezért az sem jelenthet problémát, ha nem beszéli annak az országnak a hivatalos nyelvét, amelyben a kereskedő telephelye van
XIII. Fogyasztóvédelmi jogsértés(ek) kezelése
Ha Ön Fogyasztóként ún. fogyasztóvédelmi jogsértést tapasztal a Szolgáltató részéről, akkor a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat, feltéve, hogy a vitás ügyét előzetesen megkísérelte rendezni a Szolgáltatóval.
A fogyasztóvédelmi jogsértés bejelentésére szóban vagy írásban kerülhet sor a Szolgáltató felé.
- Szóban kizárólag telefonon a +36 70 638 2748 telefonszámon munkanapokon 9.00 és 17.00 óra között.
- Írásban az info@asztrologia-is.hu vagy postai úton a 1155 Budapest, Mézeskalács tér 2. 8/11. címen.
Fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalok járnak el. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Fogyasztóvédelmi Főosztály
117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
telefon: (1) 450-2598
e-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
A fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi például:
- a fogyasztói panaszok intézésére,
- a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézésére,
- a termék forgalmazása vagy szolgáltatás nyújtása során az egyenlő bánásmód követelményére, továbbá
- a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó rendelkezések betartását, és eljár azok megsértése esetén;
- a fogyasztói szerződés megkötésénél alkalmazott vagy e célból nyilvánosan megismerhetővé tett általános szerződési feltételeket abban a tekintetben, hogy azok nem tartalmaznak-e a jóhiszeműség és tisztesség követelményébe ütközően a szerződéses jogokat és kötelezettségeket egyoldalúan és indokolatlanul a fogyasztó hátrányára megállapító feltételt.
XIV. Hatály
Jelen ÁSZF visszavonásig hatályos.
Budapest, 2024. május 01.
Burinda Veronika e.v.
Fejlesztés alatt…